Станом на 1 вересня 2017 року у Грушинському НВК (дошкільному підрозділі) виховується 18 дітей.

Правила нашого закладу   

Шановні

 

батьки!

Ми разом з Вами зацікавлені в тому, щоб відвідування дитиною дитячого садка було комфортним і корисним.

        Тому просимо Вас дотримуватися наступних правил: 

Запізнення - завжди стрес для дорослих і дітей. Будь ласка, приходьте вчасно! 

Проводжайте дитину до групи та передавайте особисто в руки педагогам.

Ідучи, додому обов'язково повідомте про це вихователя.

Якщо у вашої дитини поганий настрій, обговоріть її стан з педагогом. 

При вході, будь ласка, чистіть взуття та зачиняйте за собою вхідні двері.

 

 

 

Вимоги до зовнішнього вигляду та одягу дітей

   

Одяг дитини повинен бути чистим, охайним, відповідати порі року, температурі повітря, відповідати розміру дитини. Небажане носіння комбінезонів.

Повинна бути чиста нижня білизна.

Зав’язки і застібки мають бути розташовані так, щоб дитина могла самостійно себе обслужити.

Взуття має бути легким, теплим, точно відповідати нозі дитини, легко зніматися і надіватися.

Носова хустка потрібна дитині як в приміщенні, так і на прогулянці. Зробіть на одязі зручні кишені для її зберігання.

Обличчя повинно бути умите, ніс, руки - чисті, нігті - підстрижені, зуби - почищені, зачіска - охайна.  

Щоб уникнути випадків травматизму та з метою збереження здоров’я дітей, необхідно перевіряти вміст кишень дитини на наявність небезпечних предметів.

Категорично забороняється приносити в садок гострі, ріжучі, склянні предмети, дрібні предмети (намистинки, ґудзики і тому подібне, пігулки), а також їжу та напої. 

 

 

 

Роль батька у вихованні дитини

 

Давно доведено, та й зрозуміло без усіляких доведень, що для нормального розвитку дитини необхідна гармонія. Особлива атмосфера, у якій вона почуватиметься затишно і комфортно, а головне — безпечно. Ці умови мають створити батьки: тато й мама. Тато — сила, вимогливість, впевненість і захист. Мама — ніжність, ласка, турбота і безумовна любов. Батьки разом — кокон, у якому «дозріватиме» малюк. Адже «человеческий детёныш» — один з найнепристосованіших новонароджених у природі. Без турботи з боку дорослих йому не вижити. Звичайно, більш за все він потребує уваги матусі. Хоча б тому, що з нею він провів дев’ять місяців свого життя. Її голос, запах, биття серця для малюка знайомі і близькі. Хоча… тата він також міг чути і навіть відчувати.

Формула «я приношу гроші, ти виховуєш дітей» не має права на існування. Ростити свій скарб ви з дружиною повинні разом. А побутові обов’язки можете ділити, як вам зручно або як домовитеся. Безсумнівно, чоловік повинен допомагати коханій по дому.

 Для будь-якого тата важливо відзначити для себе такі правила виховання дитини:

1.       Хоч інколи читати літературу про виховання дітлахів. Не вимагати неможливого, не прагнути недосяжного. Всьому свій час.

2.       Любити та поважати малюка. Але при цьому бути вимогливим (і до себе також!). Пестити і де на що прикривати очі — привілей матусі. А татам треба виявляти суворість. Проте лише тоді, коли це вкрай необхідно. А в решті випадків — любов та ніжність. Коли і як чинити, підкажуть досвід та знання.

3.       Мати своє «особливе», «таємне», «чоловіче» або будь-яке заняття з малюком. Іншим (мами, не ображайтеся!) у ньому не має місця. Це може бути особливий ритуал засинання, риболовля чи майстрування повітряних зміїв, прогулянка магазинами в пошуках одягу для ляльки (поважайте смаки донечок) або катання на катамаранах та будь-що.

4.       Завжди знаходити час для своїх дітей. Навіть якщо дуже зайняті. Телефонувати їм з роботи, дозволяти їм відправляти факси з малюнками чи віршами електронною поштою, надсилати СМСки — діти повинні знати, що вони дуже важливі для свого тата. Складно? Звичайно. А хто казав, що діти — це просто?

5.       Бути щирим та послідовним. Якщо щось не вийшло, зірвалися ваші плани, на роботі аврал, необхідно пояснити це дітям. Навіть найменшим. Вони здатні зрозуміти набагато більше, ніж ви думаєте, і зможуть здивувати вас своїм розумінням та несподіваною підтримкою.

6.       Завжди (в ідеалі) або майже завжди лишайтеся спокійною, розважливою, авторитетною людиною. Просто вимагати поваги та прихильності — справа невдячна. Дуже важливо працювати над собою, самовдосконалюватися та досягати нових вершин.

 

7.       І найголовніше — любити та поважати маму, бути коханим і щасливим.

Пам’ятка з профілактики грипу та інших гострих

 

респіраторних інфекцій (ГРІ)

 

 

 

ГРІ — це велика група гострих вірусних захворювань, які характеризуються повітряно-крапельним шляхом передавання та переважним ураженням верхніх дихальних шляхів. Грип є найбільш поширеним гострим респіраторним вірусним захворюванням, особливість якого полягає у надзвичайно швидкому поширенні і вираженій інтоксикації. Механізм передавання вірусу грипу — повітряно-крапельний. Грип може призвести до тяжких ускладнень з боку легеневої, серцево-судинної, нервової, ендокринної систем.

 

 

 

Профілактика захворювань

 

Профілактичні заходи спрямовані насамперед для підвищення резистентності організму до дії збудників грипу, а також інших ГРІ та ГРЗ.

 

1.              Ефективними, особливо в період підвищення захворюваності, фахівці відзначають такі методи профілактики:

 

ü    повноцінне харчування з включенням вітамінів у природному вигляді;

 

ü    загартовування та часте провітрювання приміщень;

 

ü    вживання загальнозміцнюючих та тонізуючо-імуномодулюючих препаратів та препаратів цілеспрямованої імуностимулюючої дії.

 

 

 

2.              Високоефективними є рекомендації загального санітарно-гігієнічного спрямування, зокрема:

 

ü    часто мити руки з милом, особливо після відвідування;

 

ü    прикривати ніс та рот хустинкою (або одноразовими серветками), особливо при кашлі та чиханні;

 

ü    широко застосовувати засоби нетрадиційної (народної) медицини, гомеопатичні препарати, оксолінову мазь.

 

 

 

На що необхідно звернути увагу.

 

 Існують деякі особливості клінічного перебігу грипу в різних вікових групах. У дітей молодшого віку передусім можуть з’явитися симптоми нейротоксикозу (блювання, судоми) навіть на тлі субфебрильної температури тіла. Захворювання здебільшого починається гостро, з проявів загальної інтоксикації (озноб, відчуття жару, сильний головний біль, біль в очах). Хворого турбують загальна слабкість,

 

ломота в попереку, крижах, суглобах, м’язовий біль, порушується сон. Привертає увагу вигляд обличчя хворого: гіперемія, одутлість, блискучі очі — загалом воно нагадує обличчя заплаканої дитини. Інкубаційний період грипу коливається від декількох годин до 3 діб.

 

 Здебільшого на другу добу хвороби з’являється сухий кашель, починає турбувати біль у грудях. На 3–5 добу кашель м’якшає, з’являється незначна кількість слизового мокротиння. Носове дихання порушене через набряк слизової оболонки.

 

У перші години температура тіла може сягати 39–40 °С, утримуватись на такому рівні 2–3 доби. Проте якщо гарячка триває й надалі або розвивається її друга хвиля (загалом триває довше ніж 5–7 діб), це свідчить про розвиток бактеріальних ускладнень. Лікування ГРВІ та грипу є складною проблемою, тому його має визначати лікар. Не потрібно починати самолікування, це небезпечно! Завдяки своєчасному і правильному лікуванню хвороба закінчується повним одужанням.

 

 

 

 

Вплив ЗМІ на розвиток дошкільника

 

 

 

Інформаційна епоха диктує свої закони і висуває свої вимоги. ЗМІ супроводжують життя не тільки дорослих, а й дітей. Телевізор, комп’ютер, відео давно і міцно ввійшли у життя дитини, починаючи з перших років їх існування. У багатьох сім’ях, щойно дитина навчиться сидіти, її саджають перед екраном, що заміняє живе спілкування з близькими, бабусині казки, мамині колискові, татові потішки.

 

Сидіння перед екраном цілком усіх улаштовує, а особливо батьків: малюк не плаче, нічого не просить, не бешкетує, безпечно поводиться і в той же час отримує враження, дізнається щось нове. Купляючи малюкові відеокасети, диски, комп’ютерні ігри, батьки, безумовно, піклуються про його розвиток і намагаються зацікавити його справою. Але якщо дорослі не братимуть активної участі в спільному перегляді телепередач і комп’ютерних іграх, це може призвести до сумних наслідків, і не тільки для здоров’я дитини (про порушення зору, постави, дефіцит рухів сказано багато), але й для її психічного розвитку. Лікарі-гігієністи свідчать, що більшість дошкільнят переглядають телевізор без правильного вибору, від 40 хв до 2 годин на день, тобто до 14 годин на тиждень. Таким чином, перегляд телепередач щодня формує в дітей звичку проводити щовечора біля екрана, якою б не була передача. Одним із найнегативніших наслідків такого «телевізійного та комп’ютерного» життя є відставання в розвитку дитини. Останніми роками батьки, педагоги дедалі частіше згадують про цю проблему: діти пізніше починають говорити, мало і погано розмовляють, їх мовлення бідне і примітивне. Здається, що дитина сидить біля екрана, постійно чує мовлення і зайнята достатньо цікавою справою.

 

Але мовлення — це не повторення чужих слів та їх запам’ятовування. Опанування мовлення в ранньому віці відбувається в живому спілкуванні, коли малюк не тільки слухає, а й відповідає на спілкування, при цьому беручи участь у розмові своїми рухами, думками і почуттями. Отже, відбувається пасивний інтелектуальний, фізичний та емоційний розвиток. Інформація подається в готовому вигляді, вона не потребує уяви й аналізу. Більшість батьків помічають, що діти не хочуть, щоб їм читали книжки, вони виявляють бажання переглядати казки на відео. У результаті не відбувається обговорення казки, у дитини не розвивається бажання самостійно навчитись читати. Згодом це дуже негативно дасться взнаки під час вступу дитини до школи.

 

Не можна не забувати про особливу чуттєвість дітей і здатність дитячої психіки до навіювання. Почуття страху, небезпеки виникає в дитини після перегляду кадрів із насиллям, війною, убивством. Дорослий може не помітити змін у поведінці дитини, але страхітливі образи та звуки можуть хвилювати її у вигляді снів, підвищеної тривожності чи невротичних симптомів. Потрібно також звернути увагу на ефект звички агресивної поведінки. Постійний перегляд сцен насилля притупляє емоційні почуття дітей, вони звикають до жорстокості, черствіють до людського болю. Якщо через кожні 15 хв на екрані транслюється насилля, то через певний час дитина починає сприймати це як норму. Деякі психологи вважають, що на цьому етапі починає формуватись сценарій агресивної поведінки. Потрапляючи в соціум, дитина пригадує той спосіб агресії, яку вона спостерігала на екрані, і починає діяти так само. Спостереження X. Хекхаузена довели, що діти, які в сім’ї часто зазнають насилля, улюбленими передачами обирають ті, у яких присутнє насилля, а улюбленими героями вважають найагресивніших. Наприкінці зупинимось на впливі реклами на психіку дитини. У дитини дошкільного віку психіка особливо вразлива до яскравих образів, їх швидкої зміни, мерехтіння тощо. Однак постійний перегляд реклами формує в дитини психологічну залежність, що виникає в результаті штучного стимулювання та збудливості нервової системи. Ефект мерехтіння відеокадрів може призвести до дисгармонії мозкових ритмів, їх збою. Згадане вище не означає потребу виключити з життя дітей ЗМІ. Це неможливо та й несуттєво. Адже існує багато телепередач та комп’ютерних ігор, що є енциклопедією моральності та знань про навколишній світ. Але підключати дітей до такої інформаційної техніки можна тільки тоді, коли вони готові використовувати її за призначенням, коли вона стане для них засобом отримання потрібної інформації, а не повновладним господарем їхніх душ.

 

  • Не піддавайтесь спокусі полегшити собі життя, посадивши малюка перед телевізором, а самим зайнятись справами. Пам’ятайте, що психіка дитини формується тільки у спільній діяльності з дорослим. Чітко регламентуйте перегляд дитиною телепрограм, роботи за комп’ютером. Максимальна кількість часу біля екрана не повинна перевищувати від 15–20 хвилин до 1 години на день (біля комп’ютера — не більше ніж 12 хв) для старших дошкільнят.

  • Намагайтесь не дозволяти дитині переглядати рекламу, а також художні фільми, орієнтовані на дорослу аудиторію. Стежте за змістовністю та художністю дитячих програм, щоб виключити низькопробну відео- і телепродукцію.

  • Обговорюйте з дитиною сюжети переглянутих фільмів, використаних комп’ютерних ігор. Важливо зрозуміти, що дитина думає, відчуває, як вона вчинила б у тій чи іншій ситуації. Навчіть дитину аналізувати, оцінювати вчинки і розуміти почуття інших людей.

  • Після обговорення можна запропонувати малюкові намалювати героїв фільму, гри чи зліпити їх із пластиліну тощо. При цьому важливо звернути увагу на зображення емоцій героїв.

  • Для дітей старшого дошкільного віку можна організувати гру «Режисери-мультиплікатори»: придумати і намалювати серію малюнків для нового фільму або продовжити улюблений фільм або гру.

 

Таким чином, пам’ятаючи про значну роль ЗМІ в житті кожної людини, слід пам’ятати про відповідальність, покладену на дорослих: зробити все можливе, щоб не допустити негативного впливу інформаційного потоку на психіку дитини.

 

Сб

21

сен

2013

Як зацікавити дитину читанням?

«Як зацікавити дитину читанням»: поради для батьків (з досвіду роботи Бойко Л.Г.)

1.Показуйте дитині гарний приклад, демонструючи їй, як Вам подобається читати. Тримайте вдома велику кількість книг та журналів. Нехай Ваша дитина систематично бачить Вас за читанням.

2. Дозволяйте Вашій дитині розглядати Вашу книгу.

3. Читайте дитині вголос, майте певний час і місце для читання.

4.Даруйте дитині книги, які задовольняють її індивідуальні інтереси.

5. Зацікавте дитину яким-небудь видом діяльності, котра потребує читання.

6. Заохочуйте дитину вигадувати історії й записуйте їх у той час, коли вона їх розповідає. Зробіть її власну збірку оповідань.

Пам'ятка для батьків (з досвіду роботи Горобєй Л.В.)

1. Пам'ятайте - читання - це вікно у світ пізнання. Гарне читання є запорукою успішного розумового та емоційного розвитку дитини.

2. Тільки спільними зусиллями сім'ї та дошкільного навчального закладу можна добитися того, щоб дитина полюбила книгу.

3. Починати ознайомлення з художнім твором потрібно з повідомлення назви твору та його автора.

4.Створіть дитині власну бібліотеку, нехай навіть невелику. Це викличе великий інтерес до книжок, бажання їх слухати, розглядати ілюстрації.

5. Читайте та обговорюйте сюжети літературних творів, характери героїв, навчайте дітей творчо відображати реальні життєві та казкові ситуації.

6. Влаштовуйте  вдома театральні  вистави  за  змістом прочитаного.

7. Оберігайте дітей від книжок, зміст яких пов'язаний з проявами агресії, жорстокості, аморальних учинків.

 

Комментариев: 0

ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО ФІЗКУЛЬТУРНО - ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ

• Дотримуйте розпорядку дня, санітарно-гігієнічних вимог та правильного харчування;

• Будьте для дітей прикладом у дотриманні культурно-гігієнічних навичок;

• Частіше розмовляйте з дітьми про корисні та шкідливі звички, запобігання захворюванням - усе, що стосується здорового способу життя і поведінки у несприятливих, екстремальних ситуаціях; підкріплюйте ці розмови прикладами із власного життя та життя інших членів родини, близьких людей, си­туаціями із літературних творів, улюблених дитячих фільмів тощо;

• Облаштуйте у квартирі фізкультурний куточок;                                 

• Щоденно разом із дітьми виконуйте ранкову гімнастику, здій­снюйте загартовувальні процедури; регулярно виходьте на прогулянки;

• Залучайте дітей до виконання основних рухів - вправляйте у ходьбі, бігові, стрибках, повзанні, лазінні, киданні, дотриманні рівноваги тощо;

• Разом з дітьми здійснюйте пішохідні прогулянки, туристичні походи;

• Грайте у рухливі та спортивні ігри;

• Катайтеся разом з дітьми на санчатах, ковзанах, лижах; вело­сипедах, роликах; грайте у бадмінтон, теніс, футбол, баскет­бол, хокей; ігри з м'ячем; стрибайте на скакалці; плавайте і грайте на воді;

• Беріть участь разом із дітьми у проведенні свят, розваг, днів здоров'я, зборах, конференціях, лекціях з питань здоров'я, фізичного виховання дітей, організованих у дошкільних на­вчальних закладах;

• Відвідуйте спортивні змагання, що відбуваються у вашому міс­ті, селищі; підтримуйте дитину в її спортивних уподобаннях.